דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

דוכסית – דוסית עם שיק

דוכסית – דוסית עם שיק

ראין אישי עם הסטייליסטית והבלוגרית הדתייה אפרת כהן על אופנה צנועה עם שיק.

מה בין תנ"ך האופנה (ווג) לתנ"ך המקורי? הסטייליסטית והבלוגרית הדתייה, אפרת כהן בראיון אישי מרשים ומלא ביופי. על קייט מידלטון הצנועה ועל גיור חולצות בטן וגם על חגיגות השנתיים לבלוג המיוחד. בואי להיות דו(כ)סית = דוסית עם שיק.

"אני כותבת על אופנה מהזווית שאני רואה ומאמינה, לא מעניין אותי לכתוב איך התלבשו על השטיח האדום בטקס האוסקר. אני לא שם. אני כותבת כל הזמן על החוויה שלי, על הקונפליקט הזה, איך אפשר להיראות מהמם וגם צנוע". כך מספרת הסטייליסטית והבלוגרית הדתייה, אפרת כהן.

מאז שהיא זוכרת את עצמה היא אהבה לקרוא המון, בעיקר מגזינים של אופנה, העין שלה תמיד נמשכה לדברים היפים והמיוחדים. את עולם הסטיילינג למדה במכללת האופנה הידועה "שנקר" לא לפני שסיימה שירות לאומי אצלנו, בבת עמי בבית משפט בירושלים.

היום, אפרת כהן היא מנהלת בלוג האופנה והיהדות הנקרא "דוכסית" שחוגג בימים אלו שנתיים באוויר. אפרת נותנת יעוץ סטיילינג אישי בהתאמה אישית עבור נערות ונשים דתיות ובין כל עיסוקיה מוצאת זמן להפקות אופנה לדתיות.

מעתה הפך השם "הדוכסית" לשם הזיהוי של אפרת, אך סיפור חייה של "הדוכסית" ממעלה אדומים מתחיל עוד הרבה לפני הבלוג ומלא בתהפוכות. "גדלתי בבית דתי, אך בגיל 17 התעוררו בי שאלות על השקפת החיים והעולם. הלכתי ושאלתי בארגונים של חוזרים בתשובה וגם בארגונים של חוזרים בשאלה. לבסוף החלטתי להתרחק מן הדת ובמשך שבע שנים לא שמרתי כלום.

כשהגעתי לגיל 23 החלטתי לשוב ולבדוק. הרגשתי שחסר לי משהו ורציתי לשמוע ולדעת, הלכתי לשיעורי תורה התחזקתי וחזרתי לשמור תורה ומצוות, הרגשתי שחזרתי לעצמי".

"כחלק מהחזרה בתשובה שיניתי כמעט את הכל, הדבר היחיד שהיה קשה לי לשנות היה הלבוש. המשכתי להלך בג'ינס וגופיה, בעיני זה היה מהמם ובסטייל, אבל זה בהחלט לא לבוש לבת ישראל. בתור מי שאופנה וסטייל הם חלק מחייה היה לי קשה. אז החלטתי לשתף אחרים בקונפליקט הזה, לחקור ולהתעמק למה? ואיפה זה כתוב וגם על מהות העניין. כתבתי על כל הדברים שבערו לי באותה תקופה".

אז החלטת לכתוב, אך מה דחף אותך ליצור בלוג אופנה?
"ברגע שהבנתי שנושא הלבוש זה החולשה אצלי. החלטתי שעל זה אכתוב, על זה אדבר ואת זה ארומם. הרגשתי שזה מה שאני צריכה לעשות. אני מאמינה שאם אנחנו עושים את הדברים ברוח טובה ומשתדלים לעשות נחת לקב"ה, אז הוא מכוון אלינו את האנשים הנכונים ונותן את כל הדברים כדי שנוכל להצליח. התחלתי לכתוב ועם הזמן הבלוג קיבל תאוצה".

מדוע נבחר השם דוכסית?
"דוכסית זה תואר אצולה ידוע באנגליה. קייט מידלטון (הדוכסית מקיימבריג', אשת הנסיך ווליאם) היא הדוכסית הפופולארית ביותר שמהווה מקור השראה אופנתי עבורי. יש למידלטון סטייל אלגנטי, קלאסי וצנוע שיש מה ללמוד ממנו".
"שנית, כשהסתכלתי על המילה דוכסית, הבחנתי שאם משמיטים את ה-כ' מתקבל התואר: דוסית. ולא סתם דוסית, אלא דוסית עם כ' של כבוד ושל כוח רוחני. דוסית לא מתוך מקום של חולשה, אלא מתוך מקום של כוח, של יופי, של עוצמה".

השם דוכסית הפך מהר מאוד גם לשם הייצוג של אפרת, כל פוסט שמפורסם בבלוג נחתם בשם דוכסית. בהשקות אופנה ובמקומות שאפרת מוזמנת קוראים לה ה"דוכסית". בעקבות הבלוג פנו אליה נשים רבות ואתרים חיצוניים שהתעניינו בתוכן וכך הגיעה אפרת לכתוב באתרים שאינם דתיים כמו: "Bwoman". וגם באתרים דתיים כמו "בחדרי חרדים", אתר "מורשת" ועוד היד עוד נטויה.

קהל היעד שלך הוא בעיקר נשים דתיות, מדוע בכל זאת בחרת לכתוב באתר שאינו דתי ועוד בהתנדבות?
"אני נותנת שם את הזווית שלי, סטייליסטית דתייה, שכותבת על אופנה ויופי ומקווה שכל אישה שתקרא את הכתבות שלי תיתן דעתה על המראה והלבוש שלה ותיכנס לדיון בעניין. בזה אני מבחינתי עשיתי את שלי שם ונראה לי שגם אבא שבשמיים מרוצה מזה".

במה שונה בלוג האופנה שלך משאר בלוגי האופנה שקיימים בארץ ובעולם?
"בלוג זה יומן רשת, רוב בלוגריות האופנה בארץ ובעולם (ואני עוקבת אחרי לא מעט מהם) כותבות פוסטים כמו "היי בוקר, זה מה שלבשתי היום, שיהיה לכן יום מהמם". הן כמובן מוסיפות מאיפה נקנו הבגדים, קרדיט למי שצילם, איפר וסירק. יש גם כאלה שרושמות מין יומן ארוך כזה על מסע השופינג שלהן. זה בסדר, זה יפה ונחמד. אך אצלי זה אחרת, אני כותבת מתוך חוויה אישית שלי, מתוך הקונפליקט של שילוב תנ"ך האופנה (ווג-מגזין אופנה עולמי) לתנ"ך האמיתי ולהלכה.

בבלוג "הדוכסית", תוכלו למצוא פוסטים מעניינים ואישיים בהם אפרת משתפת מתוך החוויות האישיות שלה. סיטואציות שונות כמו משפחה וחגים, שאפשר ללמוד מהם והם לא בהכרח מעולם האופנה. תוכלו גם למצוא פוסטים מלאים בטיפים, הדרכה ורעיונות. למשל, "המסע לרכישת הזוג המוצלח"- המדריך לרכישת משקפים, או מדריך סטיילינג וירטואלי שמורכב משלושה שלבים ועוד רבים וטובים.
"נושאי הפוסטים בבלוג נעים סביב לוח השנה היהודי וסביב עונות השנה. לפעמים גם טרנדים בולטים בעולם האופנה שאפשר לאמץ אלינו. למשל, פוסט שפרסמתי לפני החגים נקרא "הגיגי אופנה", שם דיברתי על טרנד חולצות הבטן, איך ללבוש חולצת בטן ולהישאר בחיים של דוסית, מהממת וצנועה".

בהחלט נשמע מעניין, איך באמת אפשר "לגייר" את חולצות הבטן?
"בגדול חולצות בטן הם בעצם חולצות קטנות שמסתיימות בקו של המותן אם שמים כמובן גופיה מתחת וחצאית מותן גבוהה [דוגמא בתמונה הראשונה בראש הכתבה] זה יוצר שילוב מעניין ויפה שבהחלט אפשרי ומקובל בסטנדרטים של ההלכה".

אפרת הסטייליסטית הדתייה, מטיילת בין קודש וחול, כלומר בין המדרשה והעולם הדתי לבין זארה, H&M והשקות אופנה. היא לא מתרגשת מהעובדה שרוב הרשתות המובילות בעולם האופנה לא נתפרו לדתיות. אפרת קונה מהרשתות הגדולות ולוקחת מה שמתאים לסגנון ההלכה והטעם האישי.

"זה גם ההבדל בין אופנתית לקורבן אופנה" מסבירה אפרת. "אופנתית זו מישהי שאם יש טרנד אופנה שמתאים לה מבחינת השקפה דתית, גזרה ואופי היא מאמצת אותו בחום. גם כשהוא חולף היא לובשת אותו וזה לא פשע אופנה בכלל. לעומתה, קורבן אופנה זו מישהי שלוקחת כל מה שהולך כרגע באופנה, בלי שום התאמה לאורח חייה או לסגנון לבושה. לאמץ הרבה טרנדים בבת אחת בלי לחשוב האם זה מתאים לי לאופי או להשקפת עולמי זה רע".

לטענתה, עולם האופנה הכללי משתנה בן רגע. וכל אחת צריכה לדעת לקחת מה שמתאים לה מתוכו. עולם האופנה הדתי למד בשנים האחרונות לקחת מגמות אופנה שרווחות בעולם ולעשות את זה יפה צנוע ומכבד.

בבלוג עולות מידי פעם בפעם הפקות אופנה מעניינות שאפרת מפיקה ומצטלמת בעצמה בימי צילומים שמותירים תמונות מלאות השראה. בניגוד לצילומי אופנה רגילים אפרת לא משתמשת בפוטושופ, היא אפילו מתנגדת לכך. "אני לא מאמינה שאם אוריד לי בתמונה חמש קילו זה יהיה נכון וטוב יותר, אני אישה שאוהבת לאכול ומשלבת פעילות גופנית. אני מידה 40 ואני לא חושבת שזה רע. הכי חשוב שהתמונות יצאו איכותיות, יפות ומקצועיות".

מה עושים בסדנת ייעוץ תדמיתי וסטיילינג?
הסדנא היא פרטית ומותאמת באופן אישי ומדויק לכל אחת לפי מספר מרכיבים כמו מבנה גוף, סגנון אישי ותקציב. בשלב הראשון את עונה על שאלון אישי ,שנשלח למייל שלך. השאלון נותן לאפרת רקע עלייך, על אישיותך וסגנון הלבוש שלך. השלב השני הוא שיחת טלפון וקביעת פגישה אישית בבית קפה. הפגישה מורכבת מהיכרות, טיפים, ותיאום צפיות כשלאחריה את יוצאת איתה לשופינג עם סכום שנקבע מראש.

למה כדאי ללכת לייעוץ סטיילינג?
"אני שומעת הרבה מאוד נשים שמספרות שהן היו יוצאות לקניות מבזבזות הרבה מאוד כסף על בגדים שלא התאימו ולא שימשו אותן. לקחת יעוץ סטיילינג זה לא בשמיים המחיר לא יקר ושווה הרבה.

אם מישהי רוצה עכשיו לשדרג את כל המלתחה שלה או אפילו חלק ממנה, או לקראת אירוע מיוחד הייעוץ בדיוק בשבילה. בכלל למי שחשוב לקבל כיוון ולמצוא את מה שנכון למידות שלה ולקבל טיפים ורעיונות יוצאת ברווח גדול מייעוץ אישי כזה".

בנוסף, עובדת אפרת בימים אלו גם על סדנאות סטייל קבוצתיות. ואתן מוזמנות להזמין אותה למלתחה בדירת השירות שלכן.

ליצירת קשר עם דוכסית וקביעת פגישת ייעוץ וסטייליניג: http://dukasit1@walla.com
בקרו בבלוג http://www.dukasit.co.il 
ובעמוד הפייסבוק http://https://www.facebook.com/dukasit?fref=ts