דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

הילדים בעדיפות ראשונה

הילדים בעדיפות ראשונה

נעים להוקיר/ עו"ד מיכל וולדיגר- נובמבר 2019

והפעם שלום לשירה רזניקוב, מתנדבת של בת עמי (אמונה-אלומה) בפנימיית טירת הילד "בית אלעזרקי" בנתניה. בפנימייה חיים למעלה מ-150 ילדים בסיכון בגילאי 18-6. המקום מהווה עבורם בית חם ומעניק להם את כל  צרכיהם, על מנת שיקבלו הזדמנות שווה, ככל ילד במדינת ישראל.  

שירה מדריכה את קבוצת הבנים הבוגרים בגילאי 16-17, ביחד עם שתי מדריכות נוספות ושלושה רכזים. עבורה, כל יום גדוש במשימות, וכולן תחת מטרה אחת, להוציא את הנערים ממעגל המצוקה על מנת שיוכלו לחיות חיים יציבים ובריאים. בנות השירות הן עמוד התווך עבור הילדים והנוער, ותפקידן ללוותם בתחום החברתי, הבריאותי והנפשי.

שירה מספרת, בבגרות ואצילות, "חוויתי המון בשנה הזאת, חוויות חיוביות יותר ופחות. כולן חישלו אותי והכינו אותי לקראת החיים. פגשתי אוכלוסיות שלא יצא לי לפגוש עד כה וההתמודדות עם סיפורים לא פשוטים, פיתחו אצלי רגישות וסבלנות כלפי הסביבה".

פרויקט "כישרונות צעירים" שבוצע על ידי הקבוצה שלה בחודש אדר זכור לה כחוויה מיוחדת ומעצימה – "הייתה אוירה נהדרת, וכצוות יצאנו עם סיפוק אדיר", כולם כ"כ נהנו.

"והיכן נחמד יותר לגור, גב"ש או נתניה?" שאלתי, והיא סיפרה על האהבה שלה לנתניה, על הים, המרחבים והגיוון של האנשים, אך מיד הדגישה, "אני יותר מידי גב"שניקית כדי שאעדיף עיר אחרת". והוסיפה בגאווה, "גבעת שמואל מבחינתי זה הבית, אני נושאת עימי את החינוך שקיבלתי בעיר ובבית ההורים, ואשא זאת תמיד".

שירה מבקשת לסיים בפנייה לבנות השירות שיחליפו אותה ואת חברותיה בשנה הבאה – "הדרך היחידה להיות יעילה במקום כזה – היא לצאת מתוך נקודת הנחה ולהבין באופן חד משמעי שהילדים בעדיפות ראשונה, ולאחר מכן החברים, הבית והחיים האישיים. מקום כזה דורש התמסרות מלאה ומחויבות שלא משתמעת לשתי פנים".

"מִי שֶׁרָעָב יִמְצָא אֶצְלֵנוּ פַּת שֶׁל לֶחֶם, מִי שֶׁעָיֵף יִמְצָא פֹּה צֵל וּמִי בְּאֵר, מִי שֶׁסֻּכָּתוֹ נוֹפֶלֶת , חָרָשׁ יְכַנֵּס בַּדֶּלֶת וְתָמִיד יוּכַל לְהִשָּׁאֵר.." (יורם טהרלב)

שלכם, מיכל, יו"ר בת עמי (אמונה-אלומה)