דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

מגרעין רעות באהבה

מגרעין רעות באהבה

גמ"ח מוצרי מזון לנזקקים שיזמו בנות השירות של גרעין רעות בתל אביב

בנות השירות בגרעין רעות בתל אביב לא עוצרות לרגע. הן מלאות מרץ ואנרגיה, שלל רעיונות ופרויקטים קהילתיים. הן 23 במספר, והעשייה שלהן ניכרת בכל פינה. ביוזמתה של אחת הבנות הקימו בנות הגרעין גמ"ח שכונתי שכל כולו עזרה למשפחות וחסד אמיתי. בואו תראו כיצד חלום קטן יוצר מציאות של אהבה ונתינה. 

הדר שושן מנתיבות, בת שירות בגרעין כבר שנה שנייה, היא זאת שיזמה את הפרויקט. הדר מספרת איך הכל התחיל, "הייתי שותפה בגמ"ח סיוע למשפחות נזקקות בנתיבות, וחשבתי להקים גמ"ח כזה במקום השירות שלי", היא מספרת, "דיברתי עם אחת הנערות בשכונה, והיא סיפרה שאין עזרה למשפחות קשות יום" השיחה חיזקה את ההבנה שהקמת גמ"ח בשכונה הוא עזרה אמיתית. למענו גייסה הדר את בנות הגרעין וזה הפך לפרויקט משותף של גרעין רעות. בעזרת הרווחה פנו הבנות למספר משפחות ושאלו איך אפשר לסייע בידן. המשפחות ביקשו עזרה במוצרי מזון, ביגוד, וחלקן גם בצרכים בסיסיים לתינוקות או ציוד לימודים. הגמ"ח יצא לפועל די מהר, "התחלנו לאסוף מוצרי מזון בכניסות לסופרים בשכונה" הדר מסבירה כיצד הוא פועל, "בהתחלה התרמנו מספר מועט של מוצרים", אך לאחר חודש הגמ"ח  צבר תאוצה, נתרמו הרבה מוצרי מזון יבשים, ורשתות גדולות כמו רמי לוי ומגה בול תרמו מוצרים ביחד רחבה.

הארגזים מוכנים למסירה

 הגמ"ח פועל כבר שמונה חודשים. בנות השירות מתחלקות לזוגות ועומדות פעם בשבוע בכניסה לסופר. את מה שהן אוספות הן מאכסנות בדירת השירות שלהן. חנה בורוכוב רכזת בנות השירות מספרת שהגמ"ח מביא איתו גם אתגרים לא פשוטים, "מה שיש להציע הוא מאוד מוגבל. אין רכב לחלוקת המצרכים, אין איך לשנע את המוצרים. מה שיש זה את הכוח של הבנות. זה הכל לעשות בעשר אצבעות, אין מי שיעשה בשבילנו". למרות האתגרים יש חזון מאוד ברור לגמ"ח  "התכנון העתידי הוא להשיג מקום, משהו מסודר עם פעילות קבועה ותורמים גדולים", הדר מספרת שזה נמצא כבר בתהליכים . החלוקה למשפחות מתבצעת פעם בחודש בשעות הלילה, כאשר הבנות דואגות לעדכן את המשפחות בזמני החלוקה. הדר מספרת שהמשפחות מוקירות ומעריכות את הבנות, "לפעמים החלוקה נדחית והמשפחות מתקשרות לברר למה. זה נותן תחושת אחריות  מאוד גדולה. אנחנו יודעות שמישהו מחכה לנו וצריך אותנו. " הדר משתפת, " זה נותן סיפוק מטורף. זו עזרה גדולה למישהו שבאמת צריך. באתי לכאן במטרה לעזור איפה שצריך, והגמ"ח זה הכי מובהק בשבילי". חנה מספרת על ההירתמות של בנות הגרעין  "אני פה כדי לעזור אבל הגמ"ח הוא לא שלי. הוא של הדר ושל הבנות. הדר סחפה את כולן עם החלום שלה", היא ממשיכה, "זה משהו שמאוד בונה גרעין. מישהי באה עם חלום, ואנחנו מתגייסות לזה ומחלקות את הנטל ביננו. זה הופך למשהו משותף, מתוך רצון אמיתי ". בנוסף חנה מספרת על ההשפעה הגדולה של הגמ"ח על השכונה,  "הגמ"ח הוא תוספת מאוד חשובה לשכונה. החלום שלנו הוא לגרום לשכונה כולה להיות חלק מהגמ"ח, לתרום ולעזור אחד לשני כשצריך, לייצר אוירה של נתינה."