דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

עד אור הבוקר

עד אור הבוקר

נעים להוקיר/ עו"ד מיכל וולדיגר- דצמבר 2019

שלום לנועה פורר, מתנדבת בגרעין בת עמי (אמונה-אלומה) באופקים.

נועה אחראית על הפרויקטים של הגרעין, על החלק "שמאחורי הקלעים" – ארגון, יוזמה, הפקה, פרסום, הצעות מחיר וסרטונים להנעה ויצירה. במסגרת התפקיד יש לה מקום גם לגעת בהווי הגרעיני, לארגן ימי גרעין, להכין צ'ופרים ולהכניס תוכן כיפי בישיבות.

אז מה זה גרעין בת עמי? בנות השירות המתנדבות בפריפריה החברתית-גיאוגרפית של ישראל אינן מסתפקות ב'תקן הבוקר', שהוא לרוב במוסדות החינוך. הן ממשיכות בסיומו לתקן נוסף השייך לגרעין, במסגרתו הן פועלות בתוך הקהילה ממש. מקיימות אירועים קהילתיים, שותפות באלו הקיימים, יוזמות פרויקטים חדשים, הכל במטרה להיות בקשר עם כלל הקהילה בעיר ולסייע ככל שניתן.

בגרעין אופקים הן מתנדבות במרכזי החסד, מובילות את פרוייקט "יוצרים חלום", חונכות קשישות, מפעילות את מועצת הנוער, פוקדות את מועדון השחף לאנשים עם פיגור שכלי ועוד.  בנות עם אש בעיניים.

וכשאני שואלת  על חוויה משמעותית, היא מספרת על  הגמ"ח אותו הן מפעילות, בעיקר פעמיים בשנה, לפני ראש השנה ופסח. הן מכינות סלי מזון, כולל פירות וירקות מחקלאים, שאיתם היא יוצרת קשר והם – תורמים באהבה. "זאת תחושה מדהימה לדעת שבעזרתנו 400 משפחות יושבות סביב שולחן מכובד בחגים ושמחות" היא מוסיפה בחיוך. בתקופה עמוסה זו נועה נשארת ערה עד אור הבוקר שלמחרת וממשיכה לתפקד …

מהשירות לחיים היא תיקח אתה את הכלים שרכשה, אנשים נפלאים שפגשה, חוויות שחוותה וכמובן חברות לחיים!.

"גבעת שמואל או אופקים?", נועה משיבה – "באופקים האנשים הם חמים ואוהבים ואתה מכיר את כולם גם אם הוא לא שכן שלך, לא הייתי רוצה לעשות שירות במקום אחר. אבל בסוף … אין כמו לחזור הביתה".

נועה היתה שמחה לקחת אתה לשירות את החברות והמשפחה שלה. "זאת פעם ראשונה שלי שאני יוצאת מהבית והמרחק קשה". יחד עם זה, נועה לא מוותרת על אופקים וממשיכה שם לשנת שירות נוספת.

בהצלחה!

"כֻּלָּנוּ רוֹצִים לֶאֱהֹב, כֻּלָּנוּ רוֹצִים לִשְׂמֹחַ. כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה לָנוּ טוֹב, שֶׁיִּהְיֶה לָנוּ כח" (נורית גלרון)

שלכם, מיכל, יו"ר בת עמי (אמונה-אלומה)