דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

רואות בטוב ירושלים

רואות בטוב ירושלים

סיפורן של בנות השירות במדרשה לידע המקדש.

מתנדבות השירות הלאומי ב'מדרשה לידע המקדש', חשבו שהן מגיעות להפיץ את תודעת המקדש בארץ, וגילו שההשפעה שלהן מגיעה לכל העולם.

לאחרונה יזמה המדרשה הוצאת מטבע עליו מופיעה דמותו של כורש וטראמפ מצדו האחד, ומצדו השני תמונת דגם בית המקדש. זאת כהערכה להצהרת טראמפ על הכרתו בירושלים כבירת ישראל.

במדרשה מספרים כי ההשפעות של המטבע כבר מורגשות, ואל המדרשה מגיעים אנשים מכל העולם. "לפני יומיים הגיעה בחורה סינית שביקשה לתרום ולקבל 60 מטבעות! היא התרגשה מהפעילות שהבנות עושות ואמרה שהם בעצמם מחכים לבניין המקדש, ורוצים לעזור לעמ"י לבנות את המקדש", מספר מרדכי פרסוף, המנהל החינוכי של המדרשה, "תקבולי המטבע משמשים לפעילות המדרשה ולהפצת תודעת המקדש. שבע המתנדבות במדרשה יוצאות לפעילויות ולהרצאות בכל רחבי הארץ, רק בחודש האחרון הגיעו לביקורים במירון ובאילת".

תמר שרולוביץ, המתנדבת במדרשה, אומרת: "אני קמה כל בוקר בתחושה של שליחות ומסיימת את היום עם סיפוק אדיר ב"ה. ואם כל זה לא מספיק – אין כמו הידיעה שהעיסוק שלי בכל יום הוא בית המקדש".

שרה רבקה כהן, מתנדבת נוספת במדרשה מדגישה כי מבחינתה המקסים והייחודי במדרשה הוא דווקא הגיוון העצום: "בין לימוד ובקיאות בענייני המקדש והחיבור האישי לשכינה לבין יצירת מערכים, הצגות, סיפורים ושירים, אנחנו פוגשות בילדים, נוער, גיל הזהב, התרגשות, סקרנות וחידוש. אני כרגע מתעסקת בפרויקט מחצית השקל שעניינו הכנה לחיי מקדש באופן מעשי ורעיוני. אנשים יכולים לתרום מחצית השקל ובכך לקחת חלק מעשי בבניית המקדש וכן להרגיש ולהבין שבית מקדש זו מציאות מציאותית ביותר וקרובה מאד בעז"ה. אני עדה לאלפי תרומות מיהודים וגויים מכל קצוות תבל הרוצים לקחת חלק בבניית המקדש ומתרגשים מאד. קיבלנו הודעות כמו "באיזה תאריך ייבנה המקדש?" "אני כל כך אוהב את עמ"י ומצפה לבניין המקדש" וכל מיני ציטוטים על אחרית הימים. ההודעה הכי מרגשת שקיבלנו הייתה של גברת ששיתפה אותנו שהשנה היא גילתה ששני הוריה יהודים, ומשום כך הפרויקט שלנו מרגש אותה מאד."

פרסוף, שנמצא עם הבנות בכל פעילות ומלווה אותן בעשייתן, מסביר כי המתנדבות הן חוד החנית של העשייה החינוכית במדרשה: לא מזמן התחלנו להפעיל פעילות בסגנון 'חדר בריחה' סביב הרב גץ זצ"ל ופועלו למען בית המקדש. הבנות היו אלו שחשבו על הרעיונות וביצעו אותן. כיף לשמוע תגובות מילדים שזוכרים את הפעילות לאורך השנים. יש לנו בת שירות שזכרה הצגה מסוימת שהציגו לה כשהייתה בכיתה ג' וזה הביא אותה לחשוב בעצמה על שירות במדרשה, כשהגיעה לחפש שירות. כיף לראות את האור בעיניים שלהן לאור התגובות הרבות והחיוביות, הן ממשתתפי הפעילויות והן מהמשובים במדיות השונות על הפקת סרטונים שרצים ברשת בארץ ובעולם".