דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

עפיפונים של שלום

עפיפונים של שלום

מיזם תמיכה בתושבי הדרום.

"שלום, אני רוצה לעשות הזמנה של 150 עפיפונים ליום שני הקרוב" ביקשה תהילה מהספק שמצאה באינטרנט, והוא בתמורה ענה לה בציניות "אין בעיה, לצרף לך גם חומר בעירה?" כי בכל זאת, בימים שכאלו זו האסוציאציה הראשונה שקופצת לראש כשאומרים "עפיפון". כן, עפיפון- משחק הילדים התמים שמסמל תקווה ורק השמים הם לו גבול, הפך בן יום לכלי טרור. לספק העפיפונים לא היה מושג אבל בדיוק בגלל זה התקשרה תהילה- בת שירות מטעם בת עמי בגרעין נחשון, שוהם.

כמי שגדלה בעיר אשקלון היא הכירה היטב מה המשמעות "כשהגזרה מתחממת" ומהן ההשלכות ברכוש ובנפש של תושבי הדרום. "אף פעם לא הצלחתי להבין איך זה שאנשים במרכז כל כך מנותקים, שבמרחק שעתיים נסיעה מהתופת הכל מתנהל על מי מנוחות" אומרת תהילה, "עכשיו, כשהגעתי לשירת לאומי בשוהם לראשונה הבנתי את הצד השני, של המרכז, וזה כאב לי כי לא רציתי להיות אדישה למתרחש". מתוך התחושה הזו יזמה תהילה פעילות תמיכה בתושבי הדרום "החלטנו להזמין את כל ההורים והילדים בשוהם לצהרים של הפרחת עפיפוני שלום". הרעיון היה למכור במחיר סמלי לכל ילד עפיפון שעליו הוא כתב ברכה למדינה ולאחר מכן הפריח את העפיפון עם משפחתו. "בפועל" מספרת תהילה, "העפיפונים נחטפו תוך 7 דקות מרגע פתיחת הדוכן. שלחנו את הקומונרית לקנות עוד 150 עפיפונים וגם הם התחסלו תוך דקות ספורות. לא ציפינו לכמות כזאת גדולה. למעשה, הגיעו מעל 500 איש וזה היה אירוע עוצמתי וערכי, הילדים גם עמדו בדוכן וכתבו מכתבים לילדי הדרום. כולם התחברו למצב הרגיש במדינה מתוך מקום חיובי" מסבירה תהילה מה הרציונל שעמד מאחורי האירוע "יכולנו לארגן הפגנה או מחאה של עפיפונים עולים באש אבל זה לא זה. המטרה הייתה להשיב לעפיפון את כבודו ולומר- אנו חפצים בשלום! העפיפון הוא משחק משפחתי, ואנו רצינו לתמוך ולהתאחד עם תושבי הדרום כי כולנו עם אחד, משפחה אחת".

אירוע הפרחת העפיפונים היה הצלחה מסחררת. תושבי שוהם פנו לבנות השירות המארגנות וביקשו שכל יום שישי בצהרים תתקיים הפרחה שכזו. "אם בעזה עושים הפגנות אלימות אנו ניקח את אותו כלי "טרור" שלהם ונשיב במחאה של שלום, של שפיות, ושל תמיכה בדרום הארץ".

בימים אלו מחולקים בדרום המכתבים שהכינו ילדי שוהם, כל ההכנסות לאירוע הינם תרומה לחמשוש קו לחיים שמארגן נוער שוהם בקיץ לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים.

זכינו שאלו בנינו ובנותינו.