דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

עיר שחוברה לה יחדיו

עיר שחוברה לה יחדיו

יריד חסד בסימן- הכובסות! בנות השירות בגרעין קרית מנחם הפעילו יריד חסד ירושלמי ולקחו את התושבים שבעים שנה אחורה.

גרעין בנות השירות בקריית מנחם החזיר את הירושלמים שבעים שנה אחורה, לימים בהם הכובסות היו מגיעות לפני החג ופורסות בחצרות את הגיגיות הרחבות, מושות במקל את הבגדים ומתחילות לשפשף על קרש עשוי פח גלי. תארו לכם את ניקיונות פסח מתבצעים באמצעות שאיבת מים מבארות שכונתיים, כשלצידם ילדים מתרוצצים, משחקים ב- 'שלוש מקלות' ו-'הנחש בא'.

50 שנים לשחרור ירושלים הוא הנושא השנתי שנבחר ע"י משרד החינוך. בנות השירות בקריית מנחם החליטו שיריד הצדקה המסורתי לפני פסח הוא הזדמנות מצוינת להעביר את המסר בצורה חווייתית. וכך, בין דוכני המכירות הסתובבו בנות הגרעין מחופשות לנשים מהעדות השונות שחיו בירושלים בעבר ובהווה או לבעלות מקצועות שכבר חלפו מן העולם. ילדי השכונה התנסו במשחקים ירושלמים והרחיבו את הלקסיקון הייחודי לעיר כמו משחק אבויויו [שק קמח], אכילת אשתנור [פיתה] ועוד. נראה שהמבוגרים שהגיעו התרשמו והתרגשו מהנוסטלגיה לא פחות.

IMG-20170327-WA0029

זוהי השנה השישית שגרעין קריית מנחם בשיתוף גורמים נוספים בשכונה מפיק אירוע צדקה לקראת פסח. "הרעיון נולד לאחר שאחת ממשפחות הגרעין מצאה עצמה עם ארגזים שלמים למסירה בעקבות הניקיונות לחג" מספרת חן עובד בת שירות בגרעין וממפיקות האירוע, "גם השנה המשכנו את המסורת של שיתוף פעולה בהקמת יריד יד שניה לחפצים ובגדים שאנשים מבקשים להיפטר מהם לפני החג. כל פריט ביריד נמכר בשקל אחד וההכנסות קודש לקמחא דפסחא". השנה היריד היה מוצלח במיוחד והגיעו אליו אנשים מכל רחבי העיר!  ככל הנראה בגלל הסיבה שלצד דוכנים של בגדים, נעליים, משחקים, ספרים אוכל ויצירה נהנה הקהל מהפקה אומנותית בשילוב שחקני רחוב לרגל חמישים שנה לשחרור ירושלים.

יריד חסד קמנ 2

"הדבר המרגש ביותר בעיניי היה לראות אנשים קשי יום שאנחנו מכירים מההתנדבות בשכונה לא מתביישים לקנות בגדים ביריד כי לצידם הגיעו גם אנשים ממעמד סוציו אקונומי גבוה" מספרת חן "גייסנו סכום נאה שישמש לצדקה לנזקקים. זו אומנם הייתה המטרה הראשית אך במהלך ההכנות וביריד עצמו השגנו גם אחדות בין חלקים שונים באוכלוסיית העיר וזה סיפוק גדול". חגית משה סגנית ראש העיר נכחה גם היא ביריד. לפי הדברים שכתבה בסיכום האירוע ניתן להיווכח שהיא התרשמה להפליא. למעשה דבריה מחזקים את ההרגשה של בנות השירות כפי שתיארה חן. וכך כתבה משה "הפרויקט הוא עדות נוספת לרעות ולערבות הדדית. הוא מבטא את הרוח החברתית של תושבי העיר ואת המחויבות שלהם לרווחת האחר".

שנזכה תמיד לקחת חלק בבניין ירושלים ובחידוש תפארתה.