דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

מתנדבים כל הדרך לחופה

מתנדבים כל הדרך לחופה

חתונה חברתית.

כולם באים לשמח את הכלה והחתן ביום המאושר בחייהם. הכל סובב סביבם: הסבתות מזילות דמעה, החברים של החתן הכינו קליפ והדי.גיי. כבר מכין את השיר לכניסה החגיגית של הכלה. אבישג ואיתי החליטו שבחתונה שלהם, הם לא מרכז האירוע. זה התחיל מהודעה אחת בפייסבוק והתגלגל לעשרות תגובות של גולשים שנתנו רעיונות. הכירו מושג חדש – חתונה חברתית. שאת הצ'קים בה מפקידים, אבל רק למטרות נעלות ולצרכי הכלל.

הפקת חתונה דורשת תקציב גדול, ולזוג המאורס, אבישג מזל טוב ואיתי זנזורי, היה חשוב לתעל את ההוצאה הכספית ליעד משמעותי. הם שמו להם למטרה להפוך את השמחה הפרטית שלהם להזדמנות של נתינה לטובת הכלל.

הם תכננו לגייס ספקים ונותני שירות בכל תחומי החתונה מחברות, שהן לא רק עסקיות, אלא בעלות ערך מוסף התורם לקהילה- עסקים חברתיים. לדוגמא: עסקים המפעילים אנשים בעלי צרכים מיוחדים, שמעצבים סידורי פרחים.

רעיון החתונה החברתית נולד בעקבות בירור עצמי בנושא התעשייה הזו שנקראת עולם החתונות, המגלגלת מיליונים. חברים שלהם נתנו להם את ההשראה עם ההזמנות לחתונה שהדפיסו בעסק חברתי.
"הרצון שלנו היה לעשות משהו טוב עם הכסף ולתרום תוך כדי. רצינו להיות מודעים על מה הולך כל כך הרבה כסף בכל התעשייה הזו של החתונות. רצינו לנתב את הכסף למקום טוב".

סרטון תודה

מעגלי השפעה מלאי שמחה
זה היה כנראה אחד הפוסטים היותר מפורסמים של קבוצת הפייסבוק צריכים משו? דרך הרשת החברתית הם התחילו לחפש ספקים שיכולים לענות על ההגדרה של עסק חברתי.
בקשתם גרמה להדים רבים שהשפיעו עליהם ועל הסביבה. ההצעות לעסקים חברתיים לא איחרו להגיע ובשלושת הימים שאחרי הפוסט, הטלפונים של הזוג לא הפסיקו לצלצל.

לפוסט המדובר היו לא פחות מ-840 אנשים לייקים, 225 אנשים הגיבו, והכי חשוב, 1,213 שיתפו. "ההיענות היתה יותר גדולה ממה שחשבנו, התחלנו ברעיון קטן של המלצה על כמה ספקים, ולא תיארנו לעצמנו שזה יתרחב לממדים עצומים כל כך. קיבלנו עשרות פניות מאנשים שאנחנו מכירים ולא מכירים. כל מי שפגשתי דיבר איתי על זה".

הפוסט המדובר

להיות חלק מהתרומה
בנוסף להפניות לעסקים חברתיים למיניהם, קיבלו בני הזוג הצעות פרטיות לנתינת שירות בחינם, כשהכסף שהם ישלמו ייתרם למטרה טובה.
בין הדוגמאות של מציעי העזרה הם בני נוער שהציעו לבוא למלצר "אנו רוצים להשקיע את הכסף של המלצרות והטיפים בקייטנה, לילדים עם שיתוק מוחין". מאפרת שאמרה "אני מעוניינת לקחת חלק בזה. אני מגיעה בחינם לאפר, ואת הכסף תתרמו". או מספר אנשים שהקימו להקה, וחלק מההכנסות הקדישו להנצחת זכרו של חברם.
ללא ספק, אם התופעה תתרחב, האופן שבו יחגגו חתונות עומד להשתנות – להשתנות לטובה, על ידי תרומה ישירה ועקיפה.

מזל טוב – זה לא רק שם משפחה, זו תפיסת עולם
"חשוב לנו להגיד תודה לכל מי שאיפשר לזה להתקיים, לעשרות ארגונים ומקומות שמלבד היותם עסקים יש להם ערך מוסף חברתי, וגם לכל מי שנרתם לעזרה, ששיתף, הפנה למקורות ועזר לנו".
לאיתי ולאבישג היה הכי חשוב להדגיש בראיון את הכרת הטוב. על עצם היותם מתנדבים מתמידים בחיים היה קצת קשה לחלץ מהם. אבישג ואיתי נועדו זה לזו, וזהו לא צרוף מקרים שהם הכירו לראשונה תוך כדי ההתנדבות. הם מתנדבים בארגון "אם תרצו" ובעמותת "בית הגלגלים". השניים מתנדבים מלידה, וגילו האחד את השני תוך כדי פעילותם למען הזולת. לא פלא שכשהם תיכננו את החתונה של עצמם הם חשבו על האחרים בסביבתם.

סוחפים אחריהם – אין כבר דרך חזרה
מהרגע שההצעות התחילו לזרום, איתי ואבישג הבינו שאי אפשר להפסיק רק בהפקה של האירוע שלהם עצמם. "אנחנו מאוד שמחים. זה השפיע עלינו מאוד. נגררנו למשהו גדול ומשמעותי".
הם החליטו להפיק חוברת שתאגד את כל העסקים החברתיים תחת קובץ אחד, כדי לקצר את הדרך למי שיהיה מעוניין לקיים אירוע חברתי עם ערך מוסף, כמוהם. על החוברת אמונים, כמובן, קבוצת מתנדבים שמבקשים מבתי העסק את הסכמתם להכניס את שמם לחוברת. וכבר יש מישהי שהתנדבה לעצב את החוברת.

גם ערכי וגם מקצועי
אבישג ואיתי מדגישים שה"חברתיות" שבספקים לא תיגרע מהצלחת החתונה "אנחנו רוצים להראות שאין פער בין המוסר של ההתנדבות והאידיאולוגיה של עזרה לזולת לבין הצד המקצועי. אפשר לעשות חתונה חברתית שתהיה ברמה איכותית גבוהה".
בואו נקווה שהיוזמה של אבישג ואיתי לא תהיה רק טרנד או תופעה חולפת, אלא תהפוך למסורת של ממש.

מזל טוב!