דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

לתושבי הדרום באהבה

לתושבי הדרום באהבה

בנות השירות מחזקות את תושבי הדרום

מדינת ישראל תחת אש, והמצב הביטחוני לא פשוט כלל. בנות השירות שלנו בבת עמי לא שוכחות את התפקיד שלהן- גם עכשיו, ודואגות לתושבי הדרום. חלקן יחד איתם במרחבים המוגנים, וחלק מהבנות יוצאות ליישובים הסמוכים- העיקר להרים את המצב הרוח ולהזכיר לתושבים, "אנחנו איתכם".

בנות השירות שלנו בדרום לא נחות לרגע. התושבים במקלטים, והבנות עובדות במרץ להרים את מצב רוחם. בנות השירות הפעילו את הילדים במקלטים במשך כמה שעות, הכינו שלטים וצ'ופרים, על מנת שהאנרגיות ישארו טובות. בנות השירות ביבנה, הפעילו את ילדי הבניין במסגרת תכנית "שכן קרוב". "המטרה הייתה להוציא אותן מהמצב המתוח ולהכניס אוירה שמחה למרות המצב הקשוח והקשה", מספרת רננה, בת שירות בגרעין יבנה.

גרעין יבנה בפעילות שכן קרוב

גרעין שדות נגב הפעילו 17 מרחבים מוגנים ברחבי המועצה. יעל, בת שירות בגרעין מספרת על הפעילות, "הילדים הגיעו בבוקר למקלטים. הכנו להם דפי צביעה, משחקי קופסא, פלסטלינה, משחקי כדור כדי להעביר את הזמן בכיף", היא מספרת, "הגיעו גם ליצניות שבאו לשמח ולהפעיל את הילדים".

גרעין שדות נגב בפעילות במקלטים

בדימונה בנות השירות מפעילות מועדונית רווחה, ויחד עם הילדים הן הכינו מכתבים לתושבים תחת אש. אריאל, בת שירות בדימונה, שגרה בעוטף עזה, מספרת, "הגעתי לילדים בדימונה וסיפרתי להם את המצב והתחושות ואיך זה לגור בעוטף בזמן מלחמה, היה להם קשה לשמוע", היא משתפת, "הצעתי לילדים לכתוב מכתבים, הם רצו והשקיעו המון במכתבים, ואני העברתי לילדים בעוטף"

בדימונה מחזקים את תושבי הדרום

בנות השירות בנתיבות התכנסו בין אזעקה לאזעקה והכינו שלטים וחידות בציורים לתושבים, כדי לרומם את מצב רוחם. "ישבנו בדירה בנות גרעין נתיבות אחרי גל של אזעקות והבנו כמה זה לא פשוט ושזו מסירות נפש להיות במצב כזה בטח עם למשפחות עם ילדים", מספרת מיכל, בת שירות בגרעין, "רצינו לחזק את התושבים ולתת להם הרגשה שאנחנו איתם ונמצאות למה שצריך", היא ממשיכה, "הכנו חישות בציורים שיהיה עם מה להם להעביר את הזמן ולתת קצת הפוגה מהמצב, ועברנו בין השכנים לחלק ולתלות את השלטים, איחלנו לכולם בשורות טובות!"

בשורות טובות מנתיבות

לגרעין אופקים אמנם לא היו אזעקות, אבל הילדים בבית כי אין לימודים והבנות מתגייסות ומפעילות מקלטים. הבנות התחלקו לשלושה מקלטים, והן מפעילות את הילדים בשעות אחר הצהריים. בנוסף, הסניף המרכזי באופקים התכנסו ללימוד בסניף ולאחר מכן יצאו לחלק פיצות לחיילים. "מנסים כמה שיותר לשמור על שיגרה ולקיים את כל מה שתככנו לעשות", מספרת נעה, בת שירות מגרעין אופקים.

יעל ארנון, מנהלת מחוז דרום בבת עמי ותושבת נתיבות לא שכחה לשלוח חיזוקים לבנות ולרכזות שמתמודדות עם המצב. "להיות בת שירות בדרום, זה להיות חלוצה", היא משתפת, "חלוצה בתוך המחנה ועם המחנה, זה לחשוב על קשיש או ילד עם צרכים מיוחדים שצריך חיבוק, זה להציע לילדים של השכנים זמן הפוגה והתאווררות, זו עבודה במקלטים עם לבבות קטנים שדופקים בחוזקה", היא ממשיכה, "בנות השירות הן הגדודים של העורף ומי שמנצח בעורף מנצח במלחמה". שולחים לכולן חיזוקים ואהבה, שיהיו בשורות טובות!