דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

למה בחרתי בשח"ם

למה בחרתי בשח"ם

זהר מלט, ממליצה על שנת שירות בשח"ם.

מתלבטת לגבי השירות הלאומי?
זהר מלט, בת 21 מתקוע, תוכל לעזור לך בהחלטה. זהר בחרה בשירות לאומי בתכנית שח"ם וביקשה לשתף בחוויה המשמעותית:

למה בחרתי בשח"ם? 
 בשנת השירות הראשונה שירתתי בפנימיה של בנות הקהילה האתיופית, ורציתי להמשיך לעבוד עימן. בפנימיה ראיתי שלמעשה, הקשיים לרוב מתחילים כבר מהבית, ולכן תכנית שח"ם נראתה לי המקום לעשות את הדבר הנכון – לעזור מבפנים, לשנות מההתחלה. אני חושבת שהכל מתחיל בבית, ושם הילדים זקוקים לתמיכה האמיתית.

את מי חנכתי בשח"ם? 
 ילד בכיתה ג', שההורים שלו עבדו מסביב לשעון. הוא היה בבית לבדו שעות רבות בלעדיהם, והשגיח על אחיו הצעיר עד לשעת השינה. בבית הספר הוא לא הצליח להתרכז בלימודים והפריע רבות בשיעורים. הגישה כלפיו היתה שהוא "לא יכול לבד", ולכן המורות ביקשו בתחילת השנה שאהיה נוכחת בשיעורים. אני מאד האמנתי בו ועודדתי אותו. אני זוכרת שהכנו 'טבלת הצלחה' לציון השיעורים בהם השתתף בהצלחה. לאחר מספר שבועות הוא כבר הראה בגאווה את הטבלה לכולם בבית הספר!

הקשר עם המשפחה: 
 אני מרגישה שאני חלק מהמשפחה, ומגיעה לביקורים גם כיום, אחרי שסיימתי את השירות, פעם בשבועיים בערך. נסעתי אחרי השירות לטיול באתיופיה, ושם פגשתי את המשפחה, נסענו יחד לטרק ולקחתי את הילדים לקהילה היהודית באדיס אבבה. הם ראו את החיים הצנועים שם וזה גרם להם להעריך יותר את החיים שלהם בארץ.

מה השירות תרם לי? 
 היום אני לומדת עבודה סוציאלית – ואני בטוחה שיש לשירות שעשיתי בשח"ם, משמעות רבה לבחירה שלי במקצוע.

למי זה מתאים? 
 לבנות עם ראש גדול, שמוכנות לתת מעצמן, רגישות ויודעות לתקשר גם עם ההורים וגם עם הילדים, וכשצריך גם עם גורמי רווחה. זה לא מקום "לסמן וי" וללכת. צריך מסירות, זו עבודה קשה ומחויבות אבל השירות מאוד משמעותי ומתגמל.

תוכנית שח"ם פועלת להעניק לילדי הקהילה האתיופית ואחרים, אופק לנתיב של הצלחה, השכלה ותעסוקה. בנות השירות בתכנית מסייעות לילדים בחיזוק המיומנויות, מעודדות את תחושת המסוגלות והאמונה של הילדים בעצמם, מסייעות לילדים בתפקוד הלימודי והחברתי, ברכישת כישורי חיים, ופיתוח "תפיסת עתיד" שאפתנית.

במסגרת התוכנית, חונכות בנות שירות לאומי (המקבלות הכשרה והדרכה שוטפים) את הילדים בבית המשפחה בבית הספר ובקהילה.

תוכנית שח"ם פועלת בשותפות עם משרד החינוך ועמותת בת עמי ובתמיכה של קרן אדמונד ג'יי ספרא, חברת בזק, מיטב דש, אלטשולר שחם, וקרן לאומי אחריי.