דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

לזכרה של אורי הי"ד

לזכרה של אורי הי"ד

ערב הוקרה לבנות השירות הלאומי לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד.

ערב הוקרה לבנות השירות הלאומי התקיים בירושלים, לזכרה של בת השירות אורי אנסבכר הי"ד. באירוע נכחו בנות שירות מהעמותות השונות ורשות השירות לאומי אזרחי. היה ערב מרגש ומחזק, ערב של אחדות וחיבור לכלל. אין ספק שנוכחותה של אורי הורגשה באולם, כולם באו למען אורי והתנתקו לכמה שעות כדי להתחבר לעוצמות המיוחדות שלה.

הערב נערך ביוזמתן של העמותות השונות, והתקיים במכללת דוד ילין בעיר. הערב נערך במטרה לכנס ולחזק את בנות השירות המתנדבות בעיר בה אורי ז"ל התנדבה ונרצחה. בכניסה לאולם הוצבה תמונתה של אורי עם השיר שכתבה, והבנות כתבו דברים וזכרונות סביב התמונה. את הערב הנחתה שרה בק בנעם ורגישות. הרב יונה גודמן דיבר ונגע בשאלות אמוניות. שרה מיכל רון, בת שירות שנכחה בערב מספרת על השיחה של הרב יונה גודמן "הרב דיבר יפה, הרגשנו שזה אמיתי. הוא דיבר דברים רלוונטים עבורנו. כולם התעסקו בעצב ובפחד, והרב חיזק והדגיש שצריך להמשיך הלאה למרות הקושי. הרב דיבר על אמונה בה' בשעות הקשות, יצאנו מחוזקות, היה מדהים". תוך כדי השיחה הוקרנה מצגת וסרטון על 70 שנה למדינה. בסוף השיחה שרו כולם התקווה, אני מאמין ושיר המדבר על הגאולה הנקרא "תתן אחרית לעמך", "היה מרגש מאוד. זה היה מעין תפילה לאלוקים", שרה מוסיפה. לאחר שיחתו של הרב יונה גודמן דיברה הרבנית ימימה מזרחי. הרבנית דיברה על מושג היופי ועל הצניעות, שבלטו אצל אורי. "מעבר ליופי חיצוני, היה לאורי יופי פנימי. היא אפשרה לכל מי שהיה בסביבתה להרגיש את יופיו. כולם הרגישו טובים ליד אורי. אורי עסקה בעבודה עם נוער שהרבה פעמים איבד אמון בעצמו, ודרך שיחות אהבה, ועבודת אדמה היא החזירה לבני הנוער את האמון" מספרת חוי כהן, מנהלת איזור שפלת יהודה בבת עמי, שנכחה בערב.

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי, ראובן פינסקי, דיבר והוקיר תודה למתנדבות השירות הלאומי על העשייה שלהן. חברותיה לדירה סיפרו על אורי, על המעשים הקטנים והגדולים שלה. סיפרו על אופיה המיוחד והצנוע, ועל תחושת החסרון הגדול. בסוף הערב מיכל וולדיגר, יו"ר בת עמי הקריאה פרק תהילים. "הרגשנו חיבור גדול, למרות שהיינו מכמה עמותות כולן באו בשביל אורי", מספרת שרה. לאחר מכן ישי ריבו הופיע עם שירי נשמה, שירים שנגעו לכולם, "ישי ריבו השרה רוגע בשירה שלו, הייתה שירה עוצמתית ומחברת", היא מוסיפה.

מיכל וולדיגר, יו"ר בת עמי מספרת, "לא הכרתי אישית את אורי, אבל חשה אני שהכרתיה היטב, כמה יפה ונאוה היא היתה, פנימית וחיצונית, נערה צעירה עם חיוך ועיניים מאירות, עם חלומות גדולים ושאיפה אחת ענקית לתיקון עולם. רוחה של אורי ריחפה באולם, ממש הרגשתי אותה איתנו", היא ממשיכה," כמה אור היה באורי, ישבתי באולם והבנתי עד כמה להוריה היה רוח הקודש בנותנם לה את שמה – אורי".

WhatsApp Image 2019-02-20 at 13.24.48
ישי ריבו בערב זיכרון

הבנות שנכחו בערב מודות שהגיעו לערב הזה ברגשות מעורבים, הגעתי מותשת מהשירות ופחדתי שזה יהיה כבד ויותר מידי עמוק, אבל היה עמוק וטוב ולא מכביד. יצאתי עם הרבה תובנות, אני שמחה מאוד שבאתי". תהילה קאופמן, בת שירות בירושלים, הרגישה חיבור לעם ישראל בערב, "היה מאוד מרגש ונוגע ללב, האירוע הזה גרם לי להבין שהסיפור הנורא הזה הוא לא רק טרגדיה אישית אלא גם לאומית". הערב לזכרה של אורי הי"ד היה מחונן מאוד ונתן כח להמשיך בעשייה הברוכה בשירות הלאומי. הערב היה חוצה עמותות וסגנונות, כולן באו במטרה להתייחד עם זכרה של אורי, והאוירה המיוחדת הזו הורגשה באולם.

מיכל וולדיגר מסכמת " אין לי אלא להודות, להודות למארגנים, להודות לאורי הי"ד ולהודות לכם בנות ובני השירות הלאומי על כל האור שאתם מפיצים ועל האור שתמשיכו להפיץ מעתה ואילך, כפל כפליים, לעילוי נשמתה הטהורה של אורי. לא ניתן לאף אחד, אף אחד לכבות אור הנוגות הזה ובעזרת ה' נמשיך את מורשתה".

WhatsApp Image 2019-02-20 at 13.23.32
החברות של אורי ז"ל מספרות