דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

אגודת עמי – מקום מיוחד לאנשים מיוחדים

אגודת עמי – מקום מיוחד לאנשים מיוחדים

אגודת עמי- מקום מיוחד למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים: מרכז תעסוקה, מרכזי יום ודיור.

אגודת עמי הינה עמותה המפעילה מסגרות שונות למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים – מרכז תעסוקה, מרכזי יום טיפוליים ומסגרות דיור.
ייחודה הגדול של אגודת עמי הוא בגישה המתקדמת, היצירתית, והרגישה, המתורגמת במקצועיות ובנתינה לדיירים בכל מעגלי חייהם – דיור, טיפול רפואי, תעסוקה, חוגים, נופש ופנאי ובראש הרשימה ההשתלבות בקהילה.
אגודת עמי משמשת כמסגרת מופתית לכל העוסקים בתחום, המגיעים ללמוד את העבודה השוטפת ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מתהליכי השיקום.

האגודה מפעילה חמישה מרכזי יום טיפוליים ברחבי העיר באר שבע. במרכזי היום משולבים כ- 110 חניכים בוגרים בני 21+.
במסגרת העמותה, כשלושים גברים ונשים מועסקים בשני בסיסים של הצבא. הם קיבלו מדים וגאוותם על כך אינה יודעת גבול והאושר רב.

המרכזים מספקים מסגרת יומית לאנשים החיים בקהילה או במסגרות דיור ולכל אחד מהם מאפיינים ייחודיים והרכב חניכים הומוגני ככל האפשר.

המרכזים נותנים קשת רחבה של מענים טיפוליים פרא-רפואיים, העשרה ופנאי.
לכל מרכז צוות קבוע, רכזת האמונה על ניהול המרכז ומטפלות.

בנוסף, מרכזי היום נעזרים בצוות המקצועי של האגודה, בניהול אדמיניסטרטיבי וכן בסיוע מקצועי בבניית תכניות קבוצתיות ופרטניות.

בכל אחד ממרכזי היום סדר יום הנבנה על ידי הצוות המקצועי של האגודה ובפיקוח יועצות האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית. סדר היום מורכב מזמן המוקצה לטיפול אישי בחניכים, פעילות העשרה ופנאי המועברת על ידי צוות המרכז ופעילויות המועברות על ידי אנשי מקצוע חיצוניים.

רחלי, עו"ס מטעם אגודת עמי ומלווה את בנות השירות מספרת: "כמעט כל הצוות שעובד במרכזי היום הוא צוות ותיק, נראה לי שזה משהו שלא קיים בכל מקום שצוות כל כך אוהב את מקום העבודה  ונשאר לאורך שנים – מעיד על האגודה והאווירה בה, תחושת המשפחתיות, הבית."

בנות השירות משובצות בזוגות או שלישיות במרכזי היום השונים, ומקבלות הדרכה מקצועית ומעטפת שתדאג לליווי במהלך השנה – צוות של עו"סיות, מנהלת מרכזי היום, מעצב התנהגות, פיזיותרפיסטים, רכזת תעסוקה ומרפאה בעיסוק. הבנות משתלבות בפעילות פרטנית וקבוצתית ובתחילת השנה נבנית תכנית מסודרת יחד עם בנות השרות וצוות המרכז במטרה לאפשר להן להביא את יכולותיהן וכישרונותיהן על הצד הטוב ביותר.

בנוסף, הבנות לוקחות חלק בהפקת מסיבות ואירועים שונים במהלך השנה – חגים, פעילויות שדורשות הפעלת מתנדבים, העברת תכנים שקשורים לנושא שנתי ועוד.

אנט, מנהלת מרכזי היום: "בנות השירות יכולות להוסיף הרבה אור ושמחה במרכזים שלנו. לתרום לריענון של הצוות, ליצירתיות. החניכים מעניקים אהבה לכל מי שנכנס לבקר במרכזי היום וכשיהיו בנות שירות הן יקבלו הרבה מאוד אהבה ויצאו בתחושת סיפוק"

הבנות נותנות מענה פרטני לחניכים, שותפות בזיהוי את הקשיים והחזקות ותורמות בקידום כל חניך לפי צרכיו.

את הבנות מלווה עו"ס מטעם האגודה מלבד צוות המרכז בו הבת משובצת.

מרכזי היום של האגודה בהן פועלות הבנות:

דולב – במרכז כ- 30 חניכים המחולקים ל4 קבוצות.

מרכז יום המאובזר בציוד חדשני מן המתקדמים בארץ וכולל חדר פיזיותרפיה חדיש ומצויד וכן חדר לגרייה חושית.

במרכז ישנם חניכים בעלי מאפיינים של התנהגות מאתגרת, חניכים המאובחנים ברמת מוגבלות שכלית התפתחותית קשה וחניכים המאובחנים ברמת מוגבלות שכלית קלה- בינונית. לרוב חניכי המרכז צרכים סיעודיים מורכבים. בהתאם במרכז זה ריבוי של טיפולי פיזיותרפיה, תקשורת באמצעים של תקשורת חלופית ושימוש במחשבים ככלי טיפול ואמצעי פנאי

רימון – במרכז כ- 15 חניכים המאובחנים עם מוגבלות שכלית קלה-בינונית, חלקם עם התנהגות מאתגרת.

אופי הפעילות במרכז זה מותאם לחניכים בעלי יכולת גבוהה ליהנות משירותי הקהילה הסובבת אותם. בהתאם מתקיימים פרויקטים המערבים אינטראקציה עם הקהילה,  למידה והתנסות בתחום כישורי חיים כגון: שליחת דואר, עריכת קניות, שימוש בכסף, כתיבה וקריאה, אקטואליה ועוד.

רותם – במרכז כ-30 חניכים, רובם מזדקנים. אופי הפעילות במרכז זה מותאמת לחניכים אשר מפאת גילם או מאפיינים אישיים העדפה לפעילות "בקצב איטי". במרכז זה מושם דגש רב על יחסים חברתיים ופעילות גופנית משמרת.

מוזמנים לטעום קצת מהווי המרכזים בדף הפייסבוק של אגודת עמי: לחצו כאן

לפרטים נוספים, התקשרי לאורלי 054-21116567