דלג לתוכן המרכזי
תפריט
צרו קשר
גישה מהירה
En
English

אחותי את בליבי

אחותי את בליבי

מיזם לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד של בנות המנהיגות הצעירה של בת עמי.

"אחותי את בליבי"

עמותת בת עמי (אמונה- אלומה) ביוזמת תכנית המנהיגות הצעירה "לאורה נלך", בשיתוף המערך הסוציאלי ויו"ר בת- עמי עו"ד מיכל וולדיגר, שמחות להשיק פרויקט עזרה הדדית שיימשך מפורים ועד חג הפסח, לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד, הנקרא "אחותי את בליבי" . השנה כולן יזכו לשולחן חג חגיגי ומלא כל טוב, כולנו מתגייסות למען החברות שלנו בשירות הלאומי הזקוקות לעזרה.

בנות המנהיגות הצעירה, בוגרות בת עמי ומשרתות פעילות, אותן גייסנו מבעוד מועד עבור חשיבה כיצד להיטיב עם בנות השירות, יזמו פרויקט מיוחד ומשמח הנקרא "אחותי את בליבי". "המנהיגות הצעירה היא תכנית לזכרה של אורי אנסבכר הי"ד, בוגרת בת עמי . בתכנית, אנחנו מקיימים שיח מהשטח עם הנהלת בת עמי וחושבים איך לשפר ולשמר את חיי בנות ובני השירות הלאומי. כמו כן ניתנה לנו הזדמנות לחשוב על פרויקטים מדהימים, כמו זה שאנו מרימות כעת", מספרת נועה פורר בוגרת בת עמי הלוקחת חלק במנהיגות הצעירה.

שנת הקורונה הייתה ועודנה, שנה מאתגרת מכל הבחינות. הרבה משפחות נקלעו למצב כלכלי לא פשוט, ובינהן משפחות רבות של בנות ובני השירות שלנו בבת עמי. "סביב הקורונה אנחנו מרגישות שהפניות לגבי קושי או מצוקה כלכלית גוברות. אנחנו משתדלות לסייע כמיטב יכולתנו החל ממתן מילגות קבועות, דרך תווי קניה וסלי מזון, השתתפות בטיפול רגשי ועד עזרה בבקשות ספציפיות, עד כמה שניתן" מתארת עדי ביסטריצר, מנהלת המערך הסוציאלי בבת עמי.

עד כה מידי שנה, בשיתוף עם עמותת "אילני חסד" חולקו תווי קנייה וסלי מזון,  בצורת משלוח מהסופר הקרוב, לעשרות בתים של בנות ובני השירות הלאומי הזקוקים לסיוע. בהזדמנות זו אנו רוצים להודות לעמותת "אילני חסד" על השותפות הטובה במשך השנים, בזכותכם הצלחנו להגיע לעשרות בתים הזקוקים לעזרה ולהרחיב את מעגל הנתינה.

השנה, מטרת הפרויקט הינה גיוס כספים עבור סלי מזון מבנות השירות עצמן, מחברה לחברה, מאחות לאחות. הרעיון נולד כאשר בנות השירות נחשפו לעוד ועוד בנות סביבן הזקוקות לעזרה. עדי מספרת,  "בשנה שעברה לקראת חג הפסח הגיע אלי סטטוס של צעירה ששירתה אצלנו. היא וחברה שלה החליטו בעקבות הקורונה לבקש מצעירות בשירות הלאומי שדמי הכיס שלהן לא נפגעו, לתרום כמה שקלים עבור מי שזקוק. מאוד התרגשתי מהבקשה, זה היה מדהים ומרגש בעיני שצעירות בנות 18 שמקבלות דמי כיס נמוכים בוחרות לתת לאחרים, בנוסף לעשיה היומיומית שלהן בשירות". שנת הקורונה בבת עמי יצרה והגבירה שינוי בתודעה, הבנות הבינו שחברותיהן הקרובות זקוקות להן- ומתוך כך גם רצון גדול מאוד לתרום ולהעניק מכל הלב!

"המטרה שעומדת מאחוריי הפרויקט היא לסגור מעגל. כל השנת/שנתיים שירות אנחנו מתנדבות ותורמות מעצמנו למען מדינת ועם ישראל. מקיימות אירועים ופרויקטים בשביל אנשים אחרים… אנחנו נמצאות כל היום כתף אל כתף עם בני ובנות שירות אחרים, בתקן, בדירה, במסגרות השונות ויכול להיות שהחברה הכי טובה שלי חווה קושי אך אני בכלל לא יודעת על כך" משתפת נועה.

בנות המנהיגות הצעירה יחד עם המערך הסוציאלי ויו"ר בת עמי מיכל וולדיגר חשבו כיצד להוציא לפועל ולייעל את הפרויקט. הפרויקט מתמקד בחלוקת סלי מזון עבור חג פורים וחג הפסח במטרה לאפשר למאות משפחות שולחן חג חגיגי עשיר ושמח. עבור כך מתגייסות בנות ובני השירות ומשפחותיהם. כל אחת ואחד לפי יכולתו, וכל משפחה לפי רצונה תתרום וכך- נאסוף כסף עבור סלי מזון.

בנות המנהיגות הצעירה מזמינות את חברותיהן וחבריהן לשירות הלאומי ואת המעגלים הקרובים, לקחת חלק בפרויקט המיוחד הזה ולהוסיף שמחה והרבה אור לחג. ככל שנאסוף יותר כסף, כך נגדיל את כמות הסלים.

אנחנו מקווים שמיזם "אחותי את בליבי" לזכרה של אורי, יגרום לכולנו להסתכל לצדדים, לראות את הצורך של אחיותינו לשירות הלאומי, גם אם הן לא משתפות בקושי שלהן. ליצור תחושת אחדות וביחד של בנות השירות, שמעבירות שנה שלמה אחת עם השנייה. הצורך הזה היה קיים תמיד, אך אולי הקורונה באמת גרמה לנו לפקוח עוד יותר את העיניים. "בדיוק באופן הזה, כשצעירה נותנת לצעירה, אני מרגישה שמעבר לתרומה הכספית יש כאן אמירה חברתית- אנחנו רואות את החברות שלנו שמתמודדות עם קושי ובוחרות להיות איתן", מסכמת עדי.
לתרומות לחצו כאן>>>

אחותי את בליבי

אחותי את בליבי