מתכון לראיון מוצלח

להיות מרואיין זה לא פשוט, עבור רובנו מעמד זה עשוי להיות מלחיץ. המראיינים הקשוחים והמועמדים הרבים סביבנו, עלולים לגרום לנו לתהות על יכולתנו להתקבל לתפקיד הנכסף. כל זה יכול לגרום לנו לפספס את התפקיד שכה רצינו. רגע לפני שעוד ראיון מגיע, דניאלה הירש, יועצת מקצועית בתחום הקריירה, מעניקה לך כמה טיפים לראיון מוצלח.

 

  • מילת המפתח היא: הכנה. הכנה טובה היא תרופה ללחץ. הכיני עצמך לפני הראיון המיוחל. למדי על הארגון, הצוות ועל התפקיד המדובר. בעידן האינטרנט ניתן למצוא זאת בקלות. בנוסף, הכירי את השאלות שעשויים לשאול אותך בראיון והכיני תשובות מתאימות.
  • האמיני ביכולות שלך. בכדי שהמראיין יאמין בכישרונות וביכולות שלך, חשוב שקודם כל תכירי ותאמיני בהם את (כי אם את לא מאמינה, אז למה שמישהו זר יאמין?).

ראיון עבודה הוא הזדמנות שלך להתחיל משהו חדש. ככל שתהיי יותר מוכנה, בטוחה בעצמך ורגועה, כך סיכוייך יהיו טובים יותר.

  • הגיעי בזמן. בדקי דרכי הגעה למקום הראיון ובחרי להגיע כמה דקות קודם. סמול טוק (שיחה קצרה) עם צוות המקום ילמדו אותך הרבה על התרבות ואופי החברה. השתמשי באינטואיציה שלך.
  • בכניסתך לראיון הרגישי רגועה ונינוחה עד כמה שניתן. צרי קשר עין, לחצי יד לא חזק ולא רפוי מידי, שבי זקוף על כל הכיסא (ולא על הקצה). חשוב לשים לב לשפת הגוף שלך.

שפת גוף חשובה מאוד, ניתן לראות את ה"ניצוץ" בעיניים כאשר מרואיין רוצה בתפקיד, מכיר אותו ויודע מה הוא צריך.

לעומת אחרים המשרים אוירה של "תעזוב אותי", או לחילופין עייפות וייאוש  מחיפוש עבודה או שירות לאומי.

  • תהיי את. אל תנסי להיות מישהו אחר טוב יותר. אותנטיות היא שם המשחק. מה שלא אותנטי יוצא לא טבעי ושכרך יוצא בהפסדך.

בראיון עבודה עלינו לענות על הצורך של המגייס. אם כבר הגענו עד הלום, אנחנו מתאימים בזכות מי ומה שאנחנו.

  • הציגי את עצמך והדגישי מידע רלוונטי לאופי התפקיד והמשרה. זכרי, את צריכה להשמיע למגייס מה שחשוב לו לצורך קבלתך לתפקיד. הצגה עצמית אמורה להיות כזו שתספק מידע ותאפשר מקום לשאלות. התשובות צריכות להיות ענייניות לא קצרות מידי ומאידך לא מלאות מידי.

ראיון עבודה הוא 'פגישת מכירה' לכל דבר, שבה את אמורה להציג ולשווק את עצמך, לענות על שאלות ולשכנע את המראיין כי את מבין עשרות המועמדים, היא זו המתאימה לו ביותר.

  • גם אם מנסים להכניס אותך ללחץ. עצרי, נשמי עמוק ועני לעניין. אמרי לעצמך: "הכל בסדר". הלחץ לא מנהל אותי כעת. אני רגועה, אני עושה את תפקידי, שכעת זה להתראיין ואני עושה את זה הכי טוב שאני יכולה!.
  • לסיכום: את צריכה לנשום עמוק ו…לחייך!.

 לא חשוב מה אמרת חשוב מה גרמת לאדם שמולך להרגיש. תני לו להרגיש שאת הכי מתאימה לתפקיד. דברי מכל הלב, שהמראיין שיושב מולך ייראה את הברק בעיניים ואת התשוקה והרצון שלך להיות חלק מהצוות שלו.

שיהיה בהצלחה!

דניאלה הירש, בוגרתBA  ויועצת בכירה ומוסמכת לכלכלת המשפחה. בעלת ניסיון מעשי של 18 שנה בתחום משאבי האנוש וכוח אדם כמנהלת משא"ב, מנהלת מיון, גיוס והשמת עובדים. מומחית להגדלת מקורות הכנסה וצמצום הוצאות אפקטיבי. חברה באיגוד היועצים לכלכלת המשפחה, יועצת בעמותת פעמונים, מרצה ומנחת סדנאות מקצועיות בתחום הקריירה וניהול תקציב.

daniela.logo.tochen

אתר: www.danielahirsh.co.il

פייסבוק: https://www.facebook.com/danielahirsh1?fref=ts 

פוסטים נוספים